The new initiative of a long winter test ban (brought in by the series organisers this season) has only recently ended and therefore the Almeria sessions gave the whole KRT effort an opportunity to get back together and enjoy some some valuable track time with the Ninja ZX-10R.
Sykes left with the best lap time, a 1 minute 34.6 seconds, while Lascorz took a 1’35.1s. Overnight temperatures fell to near freezing point but track conditions once the sun had come up each day were such that the riders and technical staff had a great chance to work through the many set-up options on the latest race version of the Ninja ZX-10R.
The team will now take their optimum material and set-up data to the awesome Phillip Island circuit in Australia for two separate test sessions before the opening race weekend of the season. The first of 14 rounds will take place there between 24 and 26 February.
Tom Sykes: “It went very well because we arrived at another kind of circuit compared to the ones we have tested at before and the bike worked well straight away. After a big winter lay off it only took me ten laps to go faster than I have ever been at Almeria. I was happy with that. After that it was a case of testing some small items we had requested from KHI. It was consistently around 15 degrees in terms of track temperature and the sun was shining, so we could not ask for any more in January. The track was in good condition as well, just a bit dusty off line.”
Joan Lascorz: “We tested everything! It was cold in the mornings at Almeria but the track conditions were good and it was sunny each day, but there was some snow in the mountains around the track. This is the last test before we go to Australia so we decided the final direction of the machine set-up to take there and, in general, for the rest of the season. Tom and I have very a different machine set-up now but it is just to suit our different riding styles. The most important thing is that the difference between the fastest riders and the others in the races is that they get the tyres to last for the whole race distance. This is the most important thing.”
Die
neue Initiative von einem langen Winter Testverbot (eingebracht durch
den Organisatoren der Serie in dieser Saison) hat erst vor kurzem
beendet und damit die Almeria-Sitzungen gab dem Ganzen KRT Aufwand eine
Gelegenheit, um wieder zusammen und genießen Sie einige wertvolle Zeit
auf der Strecke mit der Ninja ZX -10R.Sykes links mit der besten Rundenzeit, 1 Minute 34,6 Sekunden, während Lascorz nahm 1'35 0,1 s. Übernachtung
Temperaturen fielen in der Nähe Gefrierpunkt, aber die
Streckenbedingungen, sobald die Sonne hatte sich jeden Tag gekommen
waren, so dass die Fahrer und technischem Personal eine große Chance,
durch die viele Arbeit hatte Setup-Optionen auf den neuesten
Race-Version des Ninja ZX-10R .Das
Team wird nun ihre optimale Material-und Set-up-Daten, um die
atemberaubenden Phillip Island Circuit in Australien für zwei getrennte
Test-Sessions vor der Eröffnung Rennwochenende der Saison. Der erste von 14 Runden werden dort stattfinden zwischen 24 und 26 Februar.Tom
Sykes: "Es lief sehr gut, weil wir auf eine andere Art der Schaltung im
Vergleich zu denen, die wir an, bevor getestet haben und das Motorrad
funktionierte gut auf Anhieb angekommen. Nach einem großen Winter entlassen es hat mich nur zehn Runden schneller als ich jemals bei Almeria worden zu gehen. Ich war glücklich damit. Danach war es ein Fall von Tests einige kleine Artikel, die wir von KHI gebeten hatte. Es
war konsequent um 15 Grad in Bezug auf die Spur Temperatur und die
Sonne schien, so konnten wir nicht für jede weitere im Januar fragen. Die Strecke war in gutem Zustand, wie gut, nur ein wenig staubig off line. "Joan Lascorz: "Wir haben alles! Es
war am Morgen in Almeria kalt, aber die Streckenbedingungen waren gut
und es war jeden Tag sonnig, aber es gab einige Schnee in den Bergen
rund um die Strecke. Dies
ist der letzte Test, bevor wir nach Australien, so dass wir die
endgültige Richtung der Maschine Set-up entschieden, es zu nehmen und in
der Regel für den Rest der Saison gehen. Tom und ich haben sehr einer anderen Maschine Set-Up nun aber ist es nur, um unsere verschiedenen Fahrstile anzupassen. Das
Wichtigste ist, dass die Differenz zwischen der schnellsten Fahrer und
die anderen im Rennen ist, dass sie die Reifen für die ganze Renndistanz
letzten bekommen. Das ist das Wichtigste. "
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